Becoming a Bondie - Reisverslag uit Robina, Australië van Jolie Meijlink - WaarBenJij.nu Becoming a Bondie - Reisverslag uit Robina, Australië van Jolie Meijlink - WaarBenJij.nu

Becoming a Bondie

Blijf op de hoogte en volg Jolie

08 Januari 2014 | Australië, Robina

Lieve vriendjes en vriendinnetjes,

Believe it or not, I'm still alive! (nog steeds niet overleden aan een heart attack van de stress, zal trouwens ook nooit meer gebeuren na dit grote avontuur denk ik) Thanks voor alle reacties die jullie hadden geplaatst, echt heel leuk! Mis jullie wel hoor!

De afgelopen dagen heb ik een vol programma gehad, dus weinig te lezen voor de soggers onder ons. Sorry! Met een vol programma bedoel ik ElCid vol, I'm sure you all remember your ElCid (of intro-week, voor de niet-Leienaren). Ik voel me echt een freshmen hier, super spannend maar ook echt ontzettend leuk! Heb ondertussen al zoveel mensen ontmoet, locals maar zeker ook veel andere exchange-students vanuit de hele wereld. Ben heel erg benieuwd wat voor bijzondere vrienden ik hieraan ga overhouden. Spannende tijden!

Op 6 januari ben ik met de Airtrain vanuit Brisbane naar de Gold Coast vertrokken. In een 'klein' plaatsje (maar niet zo klein als K-hill hoor) genaamd Robina stapte ik uit en ontmoette gelijk twee fellow Bondies. O ja, might explain the term "Bondie" ~ iemand die aan Bond University studeert (en daar ook andere interessante dingen doet zoals party'en). Dus gingen we samen met de bus naar Bond University. Gelukkig heb ik mijn woning vanuit Nederland kunnen regelen, so I could sit back and relax. Ik woon niet on campus (maar moet eerlijk toegeven dat het ontzettend mooie accommodaties zijn voor dorms), maar ik woon in Varsity Shores - een off campus accommodatie die je zeker even moet googelen (haha!). Alles was eigenlijk al geregeld dus ik kreeg m'n sleutel en I was good to go. Het is een prachtig huis waarin ik samenwoon met drie andere meiden. Helaas heb ik ze nog niet ontmoet, want ze studeren hier al wat langer en zijn nog op vakantie. Rather exciting dat ik niet weet wie het zijn, maar ach, je huisgenoten in Leiden heb je ook niet voor het kiezen, toch?! (just kidding!)

Ik had de hele dag een koffer van meer dan 20kg en nog wat tassen meegezeuld, en aangezien het hier nog steeds best wel warm is (nee, ik klaag niet!) had ik wel even een chille douche verdiend. Daarna ben ik de campus gaan verkennen - Leiden University is er niks bij kids, het is nieuw en pretty - en moest ik wat dingen regelen. Na het formele gedoe heb ik lekker het toeristische groentje uitgehangen en ben ik meegegaan op Campus Tour. De campus is niet zo groot, wat eigenlijk wel prettig is. Zeker voor iemand die niet eens meer weet van welke kant ze kwam als ze een winkel op de Haarlemmer weer uit loopt (sommigen van jullie zullen dit herkennen, haha!). Tijdens de Campus Tour waren er gelijk weer wat familiar faces en zo raak je telkens weer met andere mensen aan de praat, smooth hè.
De dag ging snel voorbij en er waren verschillende activiteiten georganiseerd door BUSA (dat is een soort overkoepelende studievereniging, beetje hetzelfde als ELSA voor rechten of ESN voor Erasmus studenten). 's Avonds was er een pubquiz georganiseerd. De vragen sloegen echt op kak, maar daar ging het ook helemaal niet om, want er waren allerlei opdrachten om mensen eens lekker voor paal te zetten, zoals #prop-je-mond-vol-met-zoveel-marshmellows-als-je-kan. Australische mensen hebben echt goeie humor, tell you that, dus de quizmasters gingen helemaal los met hun grappen en grollen. Natuurlijk had niemand zin om daarna naar huis te gaan (dat doe je in de ElCid toch ook niet man) en dus was er nog een kleine afterparty met bring your own booze at the A-block Res-building. Australische mensen houden nou eenmaal van afkortingen, misschien moet ik een kleine dictionary voor jullie maken één dezer dagen. (En speciaal voor Luijtie, ze doen hier ook alles met -ie aan het einde! Bond-ie, Barb-ie; wat BBQ betekent, fresh-ie).

De dag erna, op 7 januari, waren er recovery-pancakes at the Fresher Spread. En als een rasechte Hollander kan je pannenkoeken toch niet overslaan?! Heerlijk! Ik besloot een beetje met dezelfde meiden op te trekken en we zijn naar veel seminars en workshops gegaan. Eentje hebben we toch maar overgeslagen: "step one to being an email Ninja"....
Ik kan nu al merken dat mijn motivatie om te studeren hier hoger wordt doordat iedereen hier zo enthousiast is. Je merkt gewoon dat veel studenten hier heel hard werken (waarschijnlijk ook omdat ze moeilijk veel geld moeten betalen als collegegeld, maargoed) en de hoogleraren stralen hetzelfde enthousiasme uit. Ik denk niet dat ze zouden begrijpen wat een zesjescultuur is. I almost felt a little bit of a loser, want deze mensen zijn allemaal ergens extreem goed in, ook al is het bijvoorbeeld cheerleaden of extreem geaky zijn, echt tof! Om nog maar te zwijgen over de studenten met sponsorships in allerlei categorieën.
Het belangrijkste event van de week was ook op deze dag, Sandstone at Sunset - officieel welkom aan alle nieuwe studenten met speeches van de Dean en zo. En ook al was het duizend graden buiten, de jongens waren netjes in pak en dames in cocktail :). We kregen ook een Class of 2014 speldje (stelletje prutsers in Leiden, hebben we dat? Of moet je daarvoor betalen bij de merchandise shop in de Plexus?) Het beste van deze hele dag though was de Toga Party! Een beetje similar to het bekende feestje van Quintus, maar dan zonder bierpullen helaas (wel veel drank!). We hebben ontzettend gelachen met het maken van een reasonable looking toga (foto's volgen later). Er was een pre-party in een van de huizen in Varsity Shores en ook nog een after-party in een club in Surfer's Paradise. Dus we hebben ons goed kunnen vermaken deze avond! Ze draaien trouwens heel veel muziek van Nederlandse DJ's, maar ze kennen het techno-hupsje niet hoor.

Op 8 januari was het tijd voor een Barbie (als je niet weet wat dit is heb je het verslag niet goed gelezen, naar boven scrollen dus suffie) en dat doen ze gedurende het semester elke woensdag rond de klok van 12. Deze dag was qua activiteiten wat relaxter, dus spraken we met een paar meiden pas weer af rond etenstijd om te meeten at the Bra (dat is the Brasserie; soort van mensa). Alhoewel ik de frietjes van Ad op Augustinus wel miste, was het eten best wel lekker en niet al te duur gelukkig. Dit is ook de plek waar de on campus studenten het komende semester zullen genieten van hun meal-plan.
Deze avond stond er een beetje een vreemde activiteit op de planning: "Hypnotic Hysteria". Geen idee wat we daar nou van moesten verwachten, but we we're told to check it out. Echt serieus, zonder grappen, dit is de meeste hilarische act waar ik ooit in m'n leven heen ben geweest. Geen enkele komiek can top this. Ik weet niet of er filmpjes van zijn op youtube of facebook, maar het is dus een hypnotizer die Mark Anthony heet. Hij raapt een zooitje random mensen bij elkaar uit het publiek en laat ze onder hypnose de meest hilarische dingen doen, zoals dansjes, group hugs, luchtgitaar spelen, etc. In het begin geloof je er helemaal niks van, maar het is echt zo awesome als je merkt dat deze mensen het echt niet zouden kunnen spelen!

Ik kan niet geloven dat de tijd nu al zo ontzettend snel gaat en het voelt alsof ik hier al weken rondloop. Het is zo makkelijk om met mensen in contact te komen, iedereen is zo open-minded en vooral nieuw natuurlijk. Volgende week begint het echte werk pas, studeren. Maar zelfs daar heb ik veel zin in, omdat het weer totaal andere vakken zijn dan in Leiden. Ben ook wel een beetje nerveus omdat ik geen native ben qua Engelse taal, maar denk dat het me ook wel veel gaat opleveren uiteindelijk.

Zo, dat was het weer voor vandaag.I will keep you guys posted on my experiences, tot een volgend verslagje!


  • 08 Januari 2014 - 13:59

    Veerle:

    Super leuk om te lezen Jolie! Ik blijf je volgen haha, volgens mij ga jij het helemaal naar je zin hebben daar!
    Geniet ervan meid :)
    x

  • 08 Januari 2014 - 15:37

    Suus:

    Echt heel leuk om te lezen Jolie! Klinkt echt super! Have fun! X

  • 08 Januari 2014 - 16:21

    Elmarije:

    Alles is leuk daar volgens mij ;)
    Geniet er van lieverd!! XXX

  • 09 Januari 2014 - 09:59

    Liesbeth:

    Jolie! Echt super leuk om je verslagen te lezen, je bent zo enthousiast! Geniet er van!

    Liefs.

  • 09 Januari 2014 - 11:27

    Paulien:

    COOL COOL COOL COOL!! :D

  • 09 Januari 2014 - 16:35

    Merel:

    Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat:) lekker van genieten! Liefs

  • 10 Januari 2014 - 16:27

    Sevgi:

    aaah wat awesomeee

  • 20 Januari 2014 - 08:14

    Luijtie:

    Haha kippie wat een leuke verhaaltjes! Wat heb je al veel meegemaakt in korte tijd, en leuk dat je al zoveel mensen leert kennen en iedereen zo enthousiast is! Leuk ook al die vele parties die georganiseerd worden :) en nogal mooi natuurlijk dat die Ausies alles op -i laten eindigen ghehe. Veel plezier en succes! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolie

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 4121

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Australië

Landen bezocht: