"Quicksilver! - Wait, is that even a colour?" - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Jolie Meijlink - WaarBenJij.nu "Quicksilver! - Wait, is that even a colour?" - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Jolie Meijlink - WaarBenJij.nu

"Quicksilver! - Wait, is that even a colour?"

Blijf op de hoogte en volg Jolie

08 Maart 2014 | Australië, Gold Coast

Hooooi lieverds (en andere geïnteresseerden),

Het is alweer een maand geleden sinds ik mijn laatste reisverslag schreef, oeps! Nou verplaats ik mij niet zo ontzettend veel en ver, of tenminste, nog niet, maar een update is vast wel leuk. Het wordt vast een chaotisch verslag, maar jullie zijn niet anders gewend van mij denk ik. Dus daar gaan we dan!

Meer dan een maand verder betekent niet alleen weer veel nieuwe ervaringen, maar ook 'gewoon' studeren. Alles went snel genoeg: zo ga ik braaf naar m'n colleges, studeer ik in Bond University's UB en doe ik koffietjes bij Juicy Bits, een schattige kleine lunchroom on campus. Studeren is hier echter geen straf, want de vakken zijn ontzettend interessant. We bekijken crime scene videos van de meest bizarre en ook wel afschuwelijke zaken, discussiëren er op los en leren te denken in oplossingen. En als we de collegestof even beu zijn, vermaakt onze professor Wayne ons met de meest random youtube filmpjes, 9gag feeds of andere nieuwtjes (over luiaards die katten knuffelen enzo) Hiiiii-larious! Het is bizar hoe deze man tijd heeft om zo belachelijk veel kennis te vergaren, want geloof me hij weet álles, en dan nog tijd over te hebben om te gnerken op het internet. Hij spoort ons zelfs aan om een search into the 'deep' net te doen - whatever that may be...
Hij is ook goed in praktische voorbeelden geven om dingen uit te leggen. Dan praten we bijvoorbeeld over hoofdwonden van een slachtoffer, komt hij aan met het voorbeeld van "you know how a head wound gushes blood? it's amazing!", en voor je het weet worden er minutenlang ervaringen over hoofdwonden uit de kindertijd gedeeld!
Buiten dit alles moeten er ook presentaties worden gegeven en essays worden geschreven - die schrijven helaas nog steeds zichzelf niet. Gelukkig kan ik trots op mezelf zijn, want de beoordelingen zijn tot nu toe goed.

Maar goed, studeren doen jullie thuis ook en ik geniet hier van dingen die we thuis niet hebben! Dus hier een greep uit mijn alledaagse en/of bijzondere ervaringen.

Heb ondertussen een redelijk vaste groep waar we vaak mee hangen. Doordeweeks zijn het lunches, free bbq's op woensdag en een drankje op thirsty thirsdays. En in de weekenden spelen we een potje beachvolleybal en gaan we naar het strand om (again) te bbq'en. De stranden van Burleigh Heads en Currumbin zijn prachtig, met mooie zonsondergangen om chille dagen mee te besluiten. Heeft iemand ooit van het spel "cards against humanity" gehoord? Mijn nieuwe favoriet! Het heeft ons al vele hilarische avonden bezorgd, naast het gebruikelijke beer-pong (want bierbasketbal snappen ze hier niet) en kingsen. Ook fantastisch is "the psychologist", ik zal je de details besparen, maar het kan uren duren voordat je de ziekte van je patiënten raad en als je vraagt naar hun favoriete kleur antwoord er iemand: Quicksilver...
Themafeestjes zijn ze hier ook enorm fan van, want de meeste donderdagen zijn verkleedfeestjes hier. More recently was de mid-sem bash met het thema Mexican Fiesta! Het feestje zelf was maar middelmatig, maar door omstandigheden toch een memorabele avond. Een van mijn vriendinnetjes had iets te veel tequila's geshot, en het leek ons niet zo'n goed idee om daarna nog uit te gaan. Instead, probeerde ik haar te ontnuchteren door gewoon een beetje te chillen in de buitenlucht on campus. Maar mijn vriendinnetje had andere plannen, want Bond University heeft een fantastische trapvormige fontein. En ik zal even een foto uploaden zodat jullie de situatie iets beter kunnen visualiseren. De fontein heeft stapstenen, maar natuurlijk viel mijn vriendinnetje door gebrek aan balans meteen ín de fontein. Uiteindelijk leek het ons een strak plan om in de fontein te zwemmen en uit volle borst liedjes te zingen, totdat we security zagen en toen maar snel zijn weg geslopen. Mooie avond... Als niemand zich verkleed, dan slaat de Student Association wel kilo's en kilo's in om Holi festival te vieren tijdens International Week. Nog nooit zoveel kleurtjes gezien en nog nooit zoveel poeder gesnoven. En oja, op één van de andere dagen in die International Week was er gratis sushi, heaven!

Verder hebben we wat leuke trips ondernomen. We zijn naar Currumbin Wildlife Sanctuary geweest, waar koala's met je poseren voor een foto en de kangoeroes niet onder de indruk zijn van je aanwezigheid, though very cute! Ook maakten we een dagtripje naar Springbrook National Park, een fantastisch regenwoud compleet met lianen, watervallen en ijskoude pools om in het diepe te springen.
Maar het hoogtepunt was toch wel het surfcamp met Mojosurf in Spot-X, Arrawarra Beach (ja haha, spreek dat maar eens uit met een Australische rrrr)! Met een grote groep studenten vertrokken we per bus naar het surfcamp en onderweg konden we even wat 'booze' inslaan in Byron Bay. Na een klein feestje in de bus kwamen in het donker aan en sliepen we gezellig met z'n viertjes in een soort containerhut. Op zaterdag hadden we 2 surflessen en een beachparty toe, met een kliko omgebouwd tot geluidsinstallatie (geniaal, dat verzin je toch niet!). Het surfen was geweldig, en ik kon zowaar staan en terug naar het strand surfen. Op zondag was er weinig tijd om uit te brakken en stonden we vroeg op voor de laatste surfles met Tommo, onze trainer. En toen sloeg het noodlot toe... De golven waren hoog, de stroming sterk, en na een fantastische wipe-out crashte iemands surfboard op mijn hoofd. Ik riep nog naar Tommo "I'm fine, no worries!" en dacht dat het vast een grote bult zou worden. Nou, dat was extreem onderschat, want in de volgende seconden keek ik omlaag naar m'n surfboard en ik zag bloed, overal bloed. En het enige wat ik kon denken was: "Damn it, Wayne had gelijk, a headwound literally gushes blood!" Gelukkig kwam Tommo me redden en het was toch beter om even naar de eerste hulp te gaan, kan ik dat ook weer afvinken op mijn Australia Checklist. Dus nu heb ik een litteken op m'n hoofd van zo ongeveer 3 cm lang, prachtig gelijmd want totaal niet diep, de perfecte wond volgens de surfpro's haha! Ik kon volgens hen over m'n avontuur opscheppen zonder een stomme bandage of lelijke hechtingen #mannen.
Gelukkig is dit alweer een paar weken geleden en ik verzeker jullie, ik voel me prima en je ziet er niks van. In de komende week wordt de quicksilver en roxy pro surfcompetition gehouden in Coolangatta, dus misschien ben ik beter af om de pro's te spotten. Toch wil ik graag nog een keer een poging wagen op een surfplankie!

En de tijd is gekomen om wat grotere trips te gaan boeken, want dit is een groot land met veel mogelijkheden. Jullie weten hoe goed ik ben in keuzes maken - niet goed dus... Maar we komen er wel, want de eerste trip is geboekt! Ik ga samen met een vriendinnetje naar Cairns vliegen en dan een roadtrip maken van Cairns terug naar de Gold Coast met snorkelen in Great Barrier Reef, onderweg een stop bij de Whitsunday Islands (zoek het voor de grap even op - kan je lekker wegdromen) en een jeep tour op Fraser Island. Ben nu al helemaal excited! En een weekendje naar Byron Bay zit er ook aan te komen, als afsluiter van het semester met internationale studenten. En wat we na het semester allemaal gaan doen, dat worden onze nieuwe sog-activiteiten!

Goed, ik ben vast een hele hoop dingen vergeten te vertellen, maar die horen jullie later wel als ik ooit weer voet op Nederlandse bodem zet.

Voor nu, liefs en tot snel!



  • 08 Maart 2014 - 15:14

    Sevgi:

    Sounds amazing chicken!!

  • 08 Maart 2014 - 15:25

    Janneke Aussems:

    Hey Jolie!

    Wat een leuk verhaal :). En wat maak je veel mee.
    Wij zijn bijna terug in Kaatsheuvel, na minder goed weer in Oostenrijk ;).
    Heb je wel gemist met de desperado's ;). Maar het was erg gezellig met jullie pap in het huisje.

    Gr. Janneke

  • 08 Maart 2014 - 19:07

    Laukje:

    Lieve Jolie, het klinkt allemaal weer mega geweldig en gaaf. Fijn dat het zo goed gaat. Natuurlijk heb ik even de Whitsunday Islands opgezocht, mennn dat is echt onwijs prachtig! Geniet nog van je tijd daar! Heel veel liefs xx Laukje

  • 10 Maart 2014 - 11:19

    Paulien:

    Wat een leuk verhaal weer!! En fijn dat het zo goed met je gaat daar! :) Ik geniet elke keer weer van je foto's op Facebook!
    ENJOY!! XO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolie

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1222
Totaal aantal bezoekers 4126

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Australië

Landen bezocht: