Aussi Days - Reisverslag uit Robina, Australië van Jolie Meijlink - WaarBenJij.nu Aussi Days - Reisverslag uit Robina, Australië van Jolie Meijlink - WaarBenJij.nu

Aussi Days

Blijf op de hoogte en volg Jolie

25 Januari 2014 | Australië, Robina

Lieve dudes en dudettes,

De dagen vliegen voorbij hier, dus inmiddels zijn we alweer 2 weken verder sinds het vorige verslag. Ik zou kunnen zeggen dat er in de tussentijd niks spannends gebeurd is, maar dat is saai en daar koop je geen vis voor, dus daar gaan we dan!

De 0-week, dat is dus letterlijk de nulde week waarin studenten helemaal niks uitvoeren behalve feesten, was een fantastische week waarin ik veel mensen heb leren kennen. Er was een Tight & Bright party, waarvan we pas (en gelukkig) op het laatste moment de Dresscode begrepen. Wij dachten; "Ik heb maar één pretty dress meegenomen, dus ik trek die wel aan". Maar apparently was het dus de bedoeling dat je vooral veel felle kleuren droeg, zeg maar Foute Fitness idee. Dus gewapend met neon-coloured shoelaces en fancy hotpants dansten we de hele nacht. De laatste twee dagen van 0-week (dat was 9 en 10 januari) waren chillex; lekker naar het strand in Broadbeach! Sommigen waren zelfs zo dapper om een eerste surfles te nemen, maar gosh, die golven waren hoog! Prachtig uitzicht though, zo'n Oceaan is toch wel even wat anders dan onze grauw grijzige Noordzee. 's Avonds was het bijkomen van de zon, wat was de achterkant van m'n benen toch kreeftenrood! Believe it or not, boven Australië zit dus een gat in de ozonlaag waardoor de UV-straling sterker is (of zo). Dus, meer dan 1 keer minstens factor 50 smeren...

Toen begon op 13 januari het leven van een echte student - maar dan even aan de andere kant van de wereld. Ik volg momenteel 4 criminologie vakken, waarvan 'applied crime analysis' m'n lievelings is. Voor dat vak werken we aan een bestaande casus en moeten we een reconstructie schrijven met onderbouwde argumenten over de crime scene en de verdachten. Echt geweldig, feel like Sherlock Holmes. En de professor (waar ik gelukkig maar 6 keer in de week les van heb) is een hilarisch persoon. Hij vertelt miljoenen verhalen, raakt de draad kwijt, just jokes around... Geleerden die het volgens hem niet helemaal hebben begrepen noemt hij 'turds' en met zijn humor had hij prima de uitvinder van 9gag kunnen zijn. "I think I will like this guy", was wat iedere student dacht.
Toch werd ook snel duidelijk dat er hard gewerkt moet worden: essays schrijven (in totaal zo ongeveer mijn hele bachelorscriptie, of meer), presentaties, exams... Kind of intimidating, maar ik ga m'n best doen!

Maar naast braaf studeren in de library, is er nu nog genoeg tijd om leuke dingen te doen. Zo hadden we een PubCrawl in Surfers Paradise met het thema Bondwarts, als in Harry Potter #geniaal. Ook ben ik gaan bodyboarden, op het strand gehangen, kings spelen (met nieuwe regels - confusing!), Australian Open kijken met huisgenoten, verjaardag van een Noors vriendinnetje met gratis cupcakes en happy birthday liedjes van de waiter in het restaurant. Iedereen lag helemaal dubbel toen ik 'de kop van de kat was jarig' ging zingen. Tsja, je moet toch wat als ze je vragen om een Nederlands verjaardagsliedje te zingen...
Daarnaast - gek genoeg - sport ik hier bijna elke dag. We doen beachvolleybal just for fun met vrienden, en natuurlijk zumba klasjes. Maar recently heb ik boxen ontdekt, geweldig! 45 minuten totale marteling, maar je voelt je zo ontzettend goed daarna. Onze trainer noemt het: "Sadistic Saturdays with Scotty", en dat is een understatement...

De beste ervaring van de afgelopen twee weken, en waarschijnlijk aan het eind van mijn reis een van de meest memorabele, was het Big Day Out festival op 19 januari. Dit is een eendaags festival wat op verschillende plaatsen en data in Australië plaatsvindt en is beetje vergelijkbaar met Lowlands; alle soorten muziek. Al vroeg in de morgen vertrokken we met een klein groepje naar het festival terrein. Het zonnetje scheen, de lucht was blauw en het Metricon Stadium was er klaar voor. Het grootste deel van de dag bracht ik door met Raphael; een Franse jongen met een zwaar frans accent in z'n Engels en compleet gestoord, heerlijk. We hebben zóveel toffe artiesten gezien, ook veel onbekende leuke Australische bandjes zoals the Jungle Giants maar ook Pearl Jam, Snoop Dogg, Steve Angello, Major Lazer, Arcade Fire, the 1975 en the Lumineers (dat laatste concert was absoluut het beste ever). Een heerlijke relaxte festival sfeer, dansen, springen, zingen, high on energy, veel liefde en een smile on our face everytime we share our memories. Het kostte wat knaken, maar dat was het dubbel en dwars waard.

Morgen is het Australian Day, of kortweg Aussie Day - de nationale feestdag waarop de Australiërs vieren dat de eerste vloot Sydney bereikte (no worries, dit is gewoon basiskennis van Wikipedia). Wij dragen de oranje kleur met trots op Koningsdag (eigenlijk altijd, toch Noffels?), dus wat doen Australiërs op hun nationale feestdag, was mijn vraag. Ik heb me laten vertellen dat ze rondrennen met een Australische vlag en de hele dag bier drinken en bbq'en. Dus dat belooft wat voor morgen! We houden een bbq met huisgenoten en wat andere studenten. En terwijl de Australische chickies het vlees op de bbq braaien, ga ik lekker Hollandse appeltaart voor ze bakken.

Pfoe, ik kan nu echt niet meer typen, al helemaal niet omdat Sadistic Scotty m'n armspieren zo hard heeft laten burnen dat ik niet eens meer iets van de bovenste plank kan pakken. (Wat ik eigenlijk toch al niet kon gezien mijn lengte -.- )

Cheers mates en veel liefde!

  • 25 Januari 2014 - 13:46

    Leonie:

    Het klinkt allemaal super leuk Jolie:D je hebt het volgens mij wel naar je zin!
    xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolie

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 4124

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Australië

Landen bezocht: